Jak pracować i uczyć się wydajniej, szybciej, nie szkodząc swojemu zdrowiu.

Jak pracować i uczyć się wydajniej, szybciej, nie szkodząc swojemu zdrowiu.

Jak pracować i uczyć się wydajniej, szybciej?

Wydajna, szybka praca i nauka, która daje pożądane efekty i nie szkodzi naszemu zdrowiu to chyba jedno z najpopularniejszych marzeń.

Dzięki wydajnej, szybkiej pracy i nauce możemy więcej czasu przeznaczyć na po prostu przyjemniejsze aktywności, albo nic nierobienie. Brzmi dobrze, ale nie każdy zna mój sekret, który sprawia, że efekty mojej pracy i nauki są na poziomie, który mnie zadowala.

Jesteśmy ludźmi, a nie robotami – takie jest moje zdanie na ten temat. Nasz organizm wie najlepiej co i kiedy zrobić, żeby było dobrze. Żeby prawidłowo funkcjonować trzeba by było unikać permanentnego stresu, ruszać się, zdrowo się odżywiać i spać. Nie wszyscy mogą zapewnić sobie taki komfort, ale to możliwe i porządane.
Zauważ, że ci wszyscy amerykańscy biznesmeni czytają z samego rana książki, albo zaczynają też dzień od treningu. Dlaczego? Rano jesteśmy wypoczęci – o ile poszliśmy odpowiednio wcześnie spać.
Zauważ, że wiele trenerów przymusza swoich podopiecznych do obowiązkowego snu między treningami. Podczas snu organizm się regeneruje. Nie bez powodu wiele z nas wolałoby zostać w łóżku i odpoczywać zamiast wstać i coś zrobić. To miłe uczucie, być wypoczętym.
Zauważ, że gdy jesteśmy niewyspani, to jesteśmy rozdrażnieni, może nas boleć głowa i nie czujemy zbytnio, że mamy energię, by zmienić świat na lepsze.
Skoro mamy przeżyć ze sobą całe życie, to warto by było zadbać o te podstawowe potrzeby – sen, jedzenie.
Moim sekretem wydajności osiąganej w szybkim czasie jest dbanie o mój odpoczynek. Jeżeli nie jestem wypoczęta, to nie jestem w stanie pracować i uczyć się wydajniej, szybciej, efektywniej.
Nie da się biec długich dystansów z uśmiechem na twarzy, bez obdarć bez dodatkowych wspomagaczy. Są takie długie biegi, ale żaden biegacz nie wygląda dobrze po dystansie np. 360km z małymi przerwami na drzemki.
Mięśnie rosną, gdy są w fazie odpoczynku, snu, gdy mamy przerwę od treningów. Nie wiem, czy nasza wiedza też, ale na pewno wydajniej i szybciej można się czegoś nauczyć i coś zrobić, gdy jest się wypoczętym.
Żeby pracować i uczyć się wydajniej, szybciej polecam zadbać o swój sen, po prostu o siebie dbać.